Sisällöntuotanto ja -suunnittelu

Sisältö on kuningas. Tehokkaan digitaalisen markkinoinnin keskiössä on laadukas ja kiinnostava sisältö, oli kyseessä sitten video, kuva tai tekstisisältö.

Digitaaliset mainokset

Mainossuunnittelu ja -tuotanto digitaalisiin kanaviin oikeilla kuvasuhteilla. Tuotamme mainossisältöä niin asiakkaan aineistosta kuin kuvapankkikuvilla.

Video- ja valokuvaus

Suunnittelemme, käsikirjoitamme, kuvaamme ja editoimme pieniä videotuotantoja. Saat kauttamme myös kevyet valokuvauspalvelut.

Painomateriaali -tuotanto

Painovalmiin aineiston tuottaminen esimerkiksi julisteisiin, banderolleihin, kennolevymainoksiin asiakkaan toiveiden mukaisesti. 

Tekstisisältö (SEO)

Hakukoneoptimoidun tekstisisällön tuottaminen verkkosivuille auttaa verkkosivujesi nousemisessa hakutulosten kärkeen halutuilla hakusanoilla.

Sisällöntuotanto on digitaalisen markkinoinnin yksi kulmakivistä

Sisällöntuotanto on digitaalisen markkinoinnin peruspilari. Informaatiotulva, mitä aistimme kohtaavat päivittäisessä elämässä on valtavaa ja mainostajana joutuu kilpailemaan huomiosta jatkuvasti. Huomion kaappaamiseksi täytyy mainostajan paitsi luoda kiinnostavaa ja hyödyllistä mainossisältöä, mutta myös kyettävä kohdentamaan sisältö potentiaalisten asiakkaiden silmien eteen oikeissa kanavissa.

Sisällöllä tarkoitetaan tässä yhteydessä kaikkea sitä video-, teksti- ja kuvasisältöä, mitä haluamme kohderyhmämme näkevän. Videosisältö on sosiaalisen median kanavissa ja videopalveluissa, kuten Youtubessa noussut yhdeksi tärkeimmistä ihmisten kuluttamasta viihde- ja hyötysisällöstä. Uudet pelaajat somekentässä, kuten TikTok, ovat muuttaneet sisällön kulutustottumuksia ja tuonut uusia mahdollisuuksia erottautua joukosta. Videosisällöntuotannossa välitön mielenkiinnon herättäminen ja katsojan koukuttaminen katsomaan video loppuun saakka on avainasemassa toimivan sisällön luomisessa.

Vaikka video on suuressa roolissa sisällön kuluttamisessa, ei tekstisisältöä voi unohtaa. Tekstisisältö on edelleen tärkein yksittäinen tekijä hakukonenäkyvyyden kannalta. Lisäksi kaikki mainospaikat eivät tue vielä videosisältöä, jolloin myöskään kuvamainoksia ei voida jättää pois laskuista yrityksen mediasisältöpankista. Tällaisia mainospaikkoja ovat muunmuassa printattava mainosmateriaali, kuten julisteet, banderollit ja ulkomainokset.

Huomion kaappaamiseksi täytyy mainostajan paitsi luoda kiinnostavaa ja hyödyllistä mainossisältöä, mutta myös kyettävä kohdentamaan sisältö potentiaalisten asiakkaiden silmien eteen oikeissa kanavissa.

Kuka tuottaa markkinointisisältönne? Anna meidän auttaa!

Sisällön
tuotanto

Miten videosisältö auttaa liiketoimintaasi?

Hyvä video vangitsee katsojan, kertoo tarinan, viestii halutun sanoman ja saa katsojan ajattelemaan. Videon keinoilla yritys voi vaikuttaa monella tavalla: videolla voidaan esitellä tuotetta, kouluttaa katsojaa käyttämään tuotetta, kertoa referenssitarina tyytyväisestä asiakkaastasi, you name it. 

RACE-mallin Reach-vaiheeseen suunnattujen videoiden tulee tunnistaa ja vastata asiakkaan olemassaolevaan ongelmaan: esimerkiksi esitellään uuden palvelun kilpailuedut kilpailijoihin verrattuna, tuodaan täysin uusi ratkaisu jo tunnettuun ongelmaan tai tunnistetaan uusi ongelma asiakkaan toiminnassa ja tuodaan siihen ratkaisu. Brändin tunnettuudella on merkittävä rooli siinä, millaisella sisällöllä Reach-vaihetta voidaan/kannattaa lähteä rakentamaan; Adidaksen ei tarvitse perustella olemassaoloaan, kun taas suomalaisen pienen maahantuontifirman täytyy ensin vakuuttaa yleisö siitä, että on varteenotettava toimija alalla.

Act-vaiheen videossa ongelmaan perehdytään ja tarjotaan valmiita ratkaisuja. Nämä sisällöt voivat olla tuotteeseen syventymistä ja sen hyötyjen esilletuomista. Act-vaiheen tavoite on tehdä sivustokävijästä myyntivalmis liidi, joten myös sisällön täytyy tukea potentiaalisen asikakkaan ostopolkua. 

Suosittuja Convert-vaiheen videoita ovat referenssivideot sekä vertailuvideot. Referenssivideoiden tarkoitus on esittää potentiaaliselle asiakkaalle, että myös muut käyttävät tuotetta ja saavat siitä hyötyä. Vertailuvideot taas sopivat ostamisen vaiheissa kohtaan, jossa asiakas on tehnyt jo ostopäätöksen ja vertailee mikä tuote on hänelle paras. Näissä videoissa on äärimmäisen tärkeää tietää myyjänä, mitkä ovat ne ominaisuudet, mitkä erottavat tuotteesi kilpailijan tuotteesta. Suomeksi sanottuna mitkä ovat sinun tuottaman palvelun tai tuotteen kilpailuedut.

Engage-vaiheen tavoite taas on saada asiakas käyttämään tuotettasi tehokkaamin tai useammin. Videoiden avulla asiakkaalle voidaan kertoa miten tuotetta kannattaa käyttää ja miten hän saa siitä eniten irti. 

Video on siis erinomainen keino viestiä asiakkaalle läpi digitaalisen markkinoinnin ja asiakkaan ostopolun. 

Tuottamiamme videoita:

Olemme saaneet mitattavia tuloksia sisältömarkkinoinnilla JVmedian kanssa. Kustannustehokkaan sisällöntuotannon ja idearikkaan sisällön ansiosta olemme B2B-organisaationa saavuttaneet asiantuntija-aseman omassa markkinassamme. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä JVmedian tapaan toimia kanssamme. 

Tomi Siikanen

Mitos Oy

Miten videotuotanto voisi auttaa sinun yritykseksi markkinointia?

Sisällöt myös perinteisiin printtimainoksiin ja painotuotteisiin

Vaikka mainoksesi lopullinen muoto olisikin fyysinen, painettu mainos, täytyy aineisto luoda käytännössä aina digitaalisesti. Tuotamme asiakkaan toiveiden mukaisia digitaalisia, painovalmiita aineistoja painettavaksi joko asiakkaan omavalintaisen painotalon kanssa tai yhteistyökumppaneidemme kanssa. 

Missä yrityksesi painomateriaali tuotetaan? Pyydä tarjous!

Yhdistä Sosiaalisen median-palvelumme markkinointiisi