Facebook-markkinointi
Maailman suurin sosiaalisen median alusta tarjoaa markkinoijalle parhaat kohdistustyökalut ja laajimman yleisön digitaalisissa alustoissa. Facebookin markkinointityökaluilla hallitset sekä Facebookin, että Instagramin mainonnan.
Laajin Yleisö
Facebook-markkinointi pitää sisällään sekä Facebookin, että Instagramin mikä mahdollistaa valtavan yleisön tavoittelun.
Tarkin kohdennus
Facebookin kohdennustyökalut mahdollistavat tarkimman kohdennuksen ja toimivat algoritmit näyttävät mainoksia juuri oikeille henkilöille.
Oikea mainos Oston eri vaiheisiin
Facebook on erinomainen työkalu RACE-mallin kaikkiin vaiheisiin. Automaatioilla saadaan kohderyhmä kavennettua ostovalmiiksi yleisöksi.
Edullisia näyttökertoja
Facebookin kanavissa näyttökerrat maksavat vain murto-osan perinteisiin markkinointikanaviin verrattuna.
Facebook-markkinointi
Facebook on kaksi vuosikymmentä kestäneen historiansa aikana kasvanut yhdeksi maailman suurimmista yrityksistä. Alkujaan yhteisön digitaaliseksi kokoontumispaikaksi suunniteltu palvelu on jalostunut vuosien saatossa yhdeksi merkittävimmistä digitaalisen markkinoinnin työkaluista. Facebookin raporttien mukaan sillä on kuukausittaisia käyttäjiä noin 2,85 miljardia. (Taloussanomat, 2021)
Facebookin avulla tavoitetaan suuri määrä ihmisiä tehokkaasti ja kohdennustyökalut ovat somekanavista parhaat. Facebook tukee tehokkaasti kaikkia RACE-markkinointimallin vaiheita, tärkeimpinä Reach- ja Act-vaiheet. Facebookin markkinointityökalulla hallitaan sekä Facebook- että Instagram-markkinointia, joten usein puhuttaessa Facebook-markkinoinnista, tarkoitetaan sekä Facebook- että Instagram-markkinointia.
Facebook on erinomainen markkinointikanava niin paikalliseen liiketoimintaan kuin valtiorajat ylittävään globaaliin liiketoimintaan. Mediabudjettia skaalaamalla markkinoinnin kustannukset saadaan sopimaan niin pienen kuin isonkin yrityksen tarpeita ja resursseja vastaavaksi.
Facebook on erinomainen markkinointikanava niin paikalliseen liiketoimintaan kuin valtiorajat ylittävään globaaliin liiketoimintaan. Mediabudjettia skaalaamalla markkinoinnin kustannukset saadaan sopimaan niin pienen kuin isonkin yrityksen tarpeita ja resursseja vastaavaksi.
Onko sosiaalinen media osa markkinointistrategiaasi? Me autamme!
Facebook-markkinointi RACE-mallissa
Reach
Facebook-markkinoinnilla tavoitetaan Reach-vaiheessa laajasti henkilöt, joille tuotteesi/palvelusi on tuntematon. Kohdennustyökaluilla kohderyhmä voidaan rajata maantieteellisesti, demografisesti sekä mielenkiinnon kohteiden perusteella.
Act
Act-vaiheessa Facebookin kohdennustyökaluilla sivustollasi vieraileelle kävijälle esitetään ostopäätöstä tukevaa sisältöä esim. miten palvelumme ratkaisee ongelmasi. Tavoitteena saada tehdä sivustokävijöistä liidejä.
Convert
Convert-vaiheessa Facebookin avulla sivustokävijät ja liidit pyritään muuttamaan maksaviksi asiakkaiksi uudelleenmarkkinoinnin keinoin. Tehokkaita sisältöjä Convert-vaiheeseen ovat referenssitarinat, osto-oppaat ja asiantuntijasisällöt.
Engage
Engage-vaiheessa asiakastasi sitoutetaan palveluusi/tuotteeseesi tarjoamalla esimerkiksi ohjeita palvelusi/tuotteesi tehokkaaseen käyttöön. Facebookin uudelleenmarkkinoinnilla markkinointi voidaan kohdentaa tarkasti oston tehneisiin asiakkaisiin.