TikTok-markkinointi
TikTok on trendaavin ja nopeiten kasvava sosiaalisen median kanava tällä hetkellä. Se on tuonut täysin uuden tavan hyödyntää videosisältöä myös yrityksen markkinoinnissa ja omien tuotteiden ja palveluiden esittelyssä.
Trendaavin videoalusta
TikTok on saavuttanut "uutena" videopalveluna miljardin kuukausittaisen kävijän rajan kolmessa vuodessa.
Ei pelkästään lasten sovellus
TikTok mielletään helposti lasten ja nuorten kanavana, mutta uusi kanava kasvattaa jatkuvasti suosiotaan myös varttuneemmassa väestössä.
Luo tuotteellesi vahva brändi
Nopeatempoinen ja mukaansatempaava videosisältö on TikTok-markkinoinnin sielu. Esittele tuotteesi innovatiivisesti ja kiinnostavasti.
Kustannustehokasta liikennettä
TikTokissa mainosnäytöt ovat muihin somekanaviin verrattuna edullisia. Tutustutat siis oman liiketoimintasi edullisesti täysin uudelle yleisölle.
TikTok-markkinointi
TikTok on nopeiten kasvava sosiaalisen median kanava. Sen uraauurtava tapa tehdä videoiden katselusta ja luomisesta helppoa ja koukuttavaa on toiminut suunnannäyttäjänä esimerkiksi Instagramille, miten videosisältöä kulutetaan. Uusi kanava mahdollistaa markkinoinnin näkökulmasta täysin uuden kohderyhmän, uuden tavan vuorovaikuttaa ostajaehdokkaiden kanssa ja uuden tavan esitellä tuotetta/palveluasi.
TikTok-markkinointi, kuten useat muutkin sosiaalisen median kanavat jakautuvat orgaaniseen ja maksettuun näkyvyyteen. Orgaaninen näkyvyys ja videotuotanto kannattaa ja on tehokkainta tuottaa yrityksen sisältä, jotta sisällöntuottaminen on tarpeeksi autenttista sekä julkaisutahti tiheämpää. Hyvällä orgaanisella sisällöllä voidaan saavuttaa suuri kattavuus ja pitkäjänteisellä sisällöntuotannolla on voidaan saavuttaa paljon uusia asiakkaita tuotteellesi/palvelullesi. Hyvä orgaaninen sisältö ei tarkoita ammattimaista tuotantoa ja kamera-arsenaalia, vaan rohkaisemme mainostoimistona ennemmin käyttämään resurssit sisällön mielenkiintoisuuteen kuin tuotannon laatuun. Kännykkälaatu riittää myös TikTokissa vallan mainiosti. Me voimme tuoda apua sisällön suunnitteluun ja antaa vinkkejä myös tuotantoon. Orgaaninen sisällöntuotanto sopii suoraan sanottuna kaikkien yritysten markkinointiin, mutta onnistuminen ja menestyminen vaatii sitoutuneisuutta ja resursseja.
Maksettu mainonta sen sijaan rajaa jonkin verran yrityksiä joille se on kustannustehokas keino markkinoida. TikTok-markkinointi tapahtuu tällä hetkellä vielä tarkimmillaan maarajojen puitteissa, eli paikalliseksi mainontaa ei pysty tällä hetkellä vielä rajaamaan. Lisäksi minimibudjetti (ehkä myös kohderyhmän maantieteellisen laajuuden vuoksi) on muihin somekanaviin verrattuna korkeahko minimissään 20€/päivä. Näyttökerrat ovat kuitenkin erittäin edullisia (vielä), joten TikTok-markkinointi sopii esimerkiksi verkkokauppatoimintaan tai asiantuntijasisällön jakamiseen erittäin tehokkaasti.
Uusi kanava mahdollistaa markkinoinnin näkökulmasta täysin uuden kohderyhmän, uuden tavan vuorovaikuttaa ostajaehdokkaiden kanssa ja uuden tavan esitellä tuotetta/palveluasi.
Onko sosiaalinen media osa markkinointistrategiaasi? Me autamme!
TikTok-markkinointi RACE-mallissa
Reach
TikTok on erinomainen kanava juuri RACE-mallin Reach-vaiheeseen. Näyttökerrat ovat edullisia, joten jo minimibudjetillakin saat tuotteesi/palvelusi uusien silmäparien eteen erittäin kustannustehokkaasti.
Act
Act-vaiheessa TikTokin mainostyökalut muistuttavat paljon Facebookin vastaavia. Ostopäätöstä tukevaa sisältöä näytetään verkkosivuvierailijoille ja tavoitteena saada tehdä sivustokävijöistä liidejä.
Convert
Convert-vaiheessa TikTokin avulla sivustokävijät ja liidit pyritään muuttamaan maksaviksi asiakkaiksi uudelleenmarkkinoinnin keinoin. Tehokkaita sisältöjä Convert-vaiheeseen ovat referenssitarinat, osto-oppaat ja asiantuntijasisällöt.
Engage
Engage-vaiheessa asiakastasi sitoutetaan palveluusi/tuotteeseesi tarjoamalla esimerkiksi ohjeita palvelusi/tuotteesi tehokkaaseen käyttöön.
TikTok
Markkinointi
JVmedia suunnitteli ja toteutti yhdessä golfpro Kim Kujalan kanssa kahdeksan osaisen TikTok -videosarjan Hienoo Peliä -golfsimulaattorille. JVmedialla on erinomainen ymmärrys sisällöstä mitä nykykanavissa kulutetaan ja he toivat valmiin ehdotuksen pöytään ja sanoivat että nyt tehdään tällainen. Lopputuotos oli erinomainen ja asiakaspalautteen perusteella myös hyödyllinen ja toimiva kokonaisuus!
Jari Kröger