Youtube-markkinointi

Maailman toiseksi suurimmassa hakukoneessa sisältöä kulutetaan enemmän kuin Netflixissä ja markkinoimalla Youtubessa kohdistat markkinointisi täsmälleen oikealle yleisölle.

Viesti mieleenpainuvasti

Youtube mahdollistaa videoalustana innovatiivisen tavan vuorovaikuttaa kohderyhmäsi kanssa mieleenpainuvasti.

Tarkka kohdennustyökalu

Youtuben algoritmi tunnistaa käyttäjien kuluttamaa sisältöä ja mahdollistaa tarkan kohdentamisen.

Maksa vain toiminnasta

Youtubessa maksetaan vain sitoutuneista vuorovaikuttajista: 30 sekunnin videon katselusta ja klikkauksesta sivuillesi.

Uudelleenmarkkinoi vierailijoille

Facebookin kanavissa näyttökerrat maksavat vain murto-osan perinteisiin markkinointikanaviin verrattuna.

Youtube-markkinointi

Youtube on noussut vuosien saatossa yhdeksi maailman suurimmista verkkosivustoista ja on myös maailman toiseksi suurin hakukone emoyhtiönsä Googlen perässä. Videosisältöä kulutetaan Youtubessa enemmän kuin Netflixissä, joten voit olla varma että Youtuben kautta tavoitat suuren osan yleisöstäsi.

Youtube-markkinointi tarkoittaa pääsääntöisesti videoiden alussa ja välissä näytettäviä mainoksia, joista osa voidaan skipata 5 sekunnin katselun jälkeen ja osa on katsottava kokonaan. On siis tärkeää saada myytyä videon kiinostavuus ensimmäisen viiden sekunnin aikana, jotta saat tilaisuuden kertoa koko videon viestin katselijalle. Mainonnalla tavoitat nopeasti suuria yleisömääriä ja hinnoittelu on myös melko edullista näyttömäärään suhteutettuna. Lisäksi oikein rakennettu, kiinnostava videosisältö mahdollistaa tuotteesi/palvelusi innovatiivisen esittelyn suoraan tarkasti rajatulle kohderyhmälle.

Youtuben algoritmit näyttävät katselijalle paitsi käyttäjän mielenkiinnon kohteiden mukaisia videoehdotuksia, myös mainoksia perustuen Youtube-käyttäytymiseen. Kiinnostuksen kohteet ovat äärimmäisen tarkkoja, jolloin voit kohdentaa mainoksesi juuri oikeille henkilöille ostoprosessin oikeassa vaiheessa. Mainoksia voi kohdentaa myös uudelleenmarkkinointina sivustollasi jo vierailleille.

Videosisältöä kulutetaan Youtubessa enemmän kuin Netflixissä, joten voit olla varma että Youtuben kautta tavoitat suuren osan yleisöstäsi.

Onko Youtube osa markkinointistrategiaasi? Me autamme!

Youtube-markkinointi RACE-mallissa

Reach

Youtube-markkinointi on erinomainen kanava juuri Reach-vaiheeseen. Sillä tavoitetaan suuressa mediassa potentiaalisesti valtava määrä kohderyhmääsi kuuluvaa, mainostasi vastaavaa videosisältöä kuluttavaa käyttäjää.

Act

Act-vaiheessa Youtuben kohdennustyökaluilla sivustollasi vieraileelle kävijälle esitetään ostopäätöstä tukevaa sisältöä esim. miten palvelumme ratkaisee ongelmasi. Tavoitteena saada tehdä sivustokävijöistä liidejä.

Convert

Convert-vaiheessa Youtuben mainostyökalun avulla sivustokävijät ja liidit pyritään muuttamaan maksaviksi asiakkaiksi uudelleenmarkkinoinnin keinoin. Tehokkaita sisältöjä Convert-vaiheeseen ovat referenssitarinat, osto-oppaat ja asiantuntijasisällöt.

Engage

Engage-vaiheessa asiakastasi sitoutetaan palveluusi/tuotteeseesi tarjoamalla esimerkiksi ohjeita palvelusi/tuotteesi tehokkaaseen käyttöön. Youtuben uudelleenmarkkinoinnilla markkinointi voidaan kohdentaa tarkasti oston tehneisiin asiakkaisiin.

Youtube
Markkinointi

Yhdistä myös muut Google -palvelumme markkinointiisi